We komen op de nationale televisie. - Reisverslag uit Bandanaira, Indonesië van Marjolein & Hans - WaarBenJij.nu We komen op de nationale televisie. - Reisverslag uit Bandanaira, Indonesië van Marjolein & Hans - WaarBenJij.nu

We komen op de nationale televisie.

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein & Hans

23 November 2018 | Indonesië, Bandanaira

Hoe krijgen we dat nu weer voor elkaar. Door dus gewoon op de goede tijd op het juiste plek te zijn.
Terwijl wij een wandeling door Banda Neira maken, besluiten we fort Belgica te bezoeken. Nassau hadden we al gezien en wordt mooi gerestaureerd. Opeens zien we Belgica en besluiten het te bezoeken. Terwijl we de trap oplopen staat er een meneer met een enorme camera ons te filmen. Mag best hoor. Binnen gekomen spreekt een vlotte jongedame ons aan. En er dreutelen jonge mannen met camera's omheen. Erg grappig (en bezweet) geven we een interview, blijkt later. De mevrouw Dewinta Kailola is met haar filmcrew op Banda voor de festiviteiten rond de put schoonmaak. Iedereen wil (en mag ook) met ons op de foto. Gearmd, omarmd of naast elkaar. Daarna vraagt Dewinta of we een take bovenop de toren willen nemen met een drone, die dan wegvliegt. Wij mogen vrolijk zwaaien. Na take 3 zit het er op. De volgende dag bij de bron, zweven meerdere drones boven de menigte.

• 23 November 2018 - 10:44

Gerda Franken:

Dat je er toch helemaal voor naar Indonesie moet reizen om op de tv te komen!!! Wat een leuke ervaring. Dat afval gedoe is me toch ook wat. Bizar! En wij maar over naar weer een ander systeem van afval inzamelen. Althans in de plaats Kesteren, of all places.....

• 23 November 2018 - 11:30

Mieke:

Ha, ha, "Bollywood". Mooie belevenis.