Aankomst in China - Reisverslag uit Chengdu, China van Marjolein & Hans - WaarBenJij.nu Aankomst in China - Reisverslag uit Chengdu, China van Marjolein & Hans - WaarBenJij.nu

Aankomst in China

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein & Hans

24 Oktober 2016 | China, Chengdu

Het lag niet aan de stoelen en de beenruimte. De stoelen waren breder, iets meer beenruimte. Dus niet al te gek zou je zo zeggen. Het lag er ook niet aan dat we niet echt konden slapen.Goed er werd maar één glaasje wijn geserveerd,maar slapen zonder wijn lukt ook wel. Vertrek was 10 minuten later dan gepland en opstijgen van de verweg startbaan. Ook lag het maar een beetje aan de bagage. De KLM bali medewerker vertelde nog trots dat alleen in Beijing de bagage door is gelabelt. (is niet waar, je moet je bagage van de band oppikken door de douane zeulen en weer inchecken) Maar dat verklaard niet echt waarom de vliegmachien er zo lang over deed om aan te komen. Ipv 6.05 waren we er om 7.45 ofzo. In ieder geval lukte de aansluiting niet. Twee behulpvaardige stewardessen (de ene een meneer). Zeiden; vraag het maar na op de luchthaven bij China Southern. Dat hebben we gedaan, gaat u daar even zitten. Vrij snel was er een hotel geregeld, “for relaxing”. Het duurde even voordat de taxibus ons ophaalde. Marjo en ik, een Nederlandse zakenman en een Oekraïense, (waar zij opeens vandaan kwam?)
We hebben lekker twee uurtjes geslapen, gedoucht en opnieuw naar Beijing terminal 2. Na een voorspoedige 3 vlieguurtjes, in Chengdu. Ongeveer zeven uurtjes vertraagd.
Wat een georganiseerde taxistandplaats. Super. Een hele lange rij. Vier rijen taxis ieder op zijn beurt. Wat snorders er om heen, maar die willen de hoofdprijs. Ons hotelletje ligt in een gezellige buurt. Veel eethuisjes en winkeltjes. De Gucci 's en anderen ver uit de buurt. Wel erg brak. Eerst drinken en dan aan het bier, met chips. Dez gaan eeen paar China snacks achterna. Zo dat is weer genieten. Weg is de kou, geen 30 graden met 22 houdt het wel op. Nu moe en slapen.
Om 8 uur ging de wekker. Marjolein ontbijt met toast en jam. Ik met nasi, kool,gemengde groenten, zuur en ei. Je zou het avontuurlijk kunnen noemen, toast en jam in China.
Daarna Chengdu verkennen. In China wonen bijna 1.4 miljard inwoners (ik heb ze niet geteld, maar ik geloof het best). De steden zien van bovenaf er uit als veldjes met flats. Die flats zijn heul groot en heul hoog. De appartementen schijnen heel klein te zijn. Dus zo stop je best veel mensen onderdak. De stad is netjes wel druk. De oude tempel en het park oases van rust. Na 8 uur slenteren zijn we best moe. Morgen naar de panda's.

• 24 Oktober 2016 - 18:51

Erica, Freek En Jeanet:

Wat een geweldig verslag. Hier hebben we van genoten. Nog veel plezier bij de panda's.

Groetjes erica, freek en jeanet

• 24 Oktober 2016 - 19:07

Mieke:

O, wat heerlijk. Ik zie het al weer allemaal voor me. Die foto's alleen al. Vooral die selfie stick: je zal er niet mee opvallen

• 24 Oktober 2016 - 20:14

Charina:

Balen van de vertraging maar nu genieten!!

• 24 Oktober 2016 - 23:16

Karen:

Het lekkerste eten van Azië. Vond ik dan. Zo puur en smaakvol. Geniet ervan!

• 25 Oktober 2016 - 07:15

Gerda Franken:

Wat is dit een leuke manier om met jullie mee te reizen! Heul veul plezier!!!!!

• 25 Oktober 2016 - 10:09

Sandra:

He Marjolein en Hans, wens jullie mooie avonturen. Het is altijd leuk om jullie verslagen te lezen. Geniet er van.
    Groetjes Sandra

• 25 Oktober 2016 - 18:14